Yar Zar - Zar Hlaing / Saw Bwe Hmu

 ဇာလိႈင္း (သို႔) ေစာဘြဲ႕မွဴး ရဲ႕ ေ၀ဖန္ေရးသမား ဘ၀ တခဏ
ရာဇာ
(ဂီတပညာရွင္ ေစာဘြဲ႕မွဴး ကြယ္လြန္ျခင္း (၁၉) ႏွစ္ျပည့္ (၂၄၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃) အမွတ္တရ၊ မိုးမခ)
ပန္းခ်ီ - ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ၊ မွ်ေဝသူ - ဘုိဘို
ျမန္မာ ့စတီရီယိုေလာကမွာ ဘက္စံု ထူးခၽြန္သူဆိုတာ ရွာမွရွားလွပါတယ္။  သူ႕နယ္နဲသူ ေတးျပဳသူက ေတးျပဳသူ၊ တီးခတ္သူက တီးခတ္သူ၊ သီဆိုသူက သီဆိုသူအလိုက္ေပါ့။ 
ေရးတဲ့သူတိုင္း မဆိုႏိုင္၊ မတီးတတ္၊ တီးခတ္သူတိုင္း ေရးႏိုင္တာမဟုတ္၊ မဆိုတတ္။  ဆိုတဲ့သူကေတာ့ အဆိုးဆုံး၊ ေရးဖို႕လည္း မေတြး၊ တီးခတ္ဖို႕ေ၀း (သံစဥ္ေနရာခ်ထားဖို႕ဆိုတာေတာ့ ၾကားကို မၾကားဖူး) တာ ေတြက မ်ားပါတယ္။
အဲဒီလို နယ္ပယ္အလိုက္ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္ၾကသူေတြအေၾကာင္း စီကာ စဥ္ကာ ေရးထားေပမယ့္ အခုလက္ငင္းေတာ့ နယ္ပယ္ (၂) မ်ိဳးမွာ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ကို ေအာင္ျမင္တဲ့သူတေယာက္ အေၾကာင္း အက်ဥ္းမွ် ေဖၚျပလိုပါတယ္။
အက်ဥ္းမွ်ဆိုတာ တကယ့္အက်ဥ္းပါ။  သီးျခား က်မ္းတစ္ေစာင္ကို ျပဳစုရမယ့္ ပညာရွင္ တဦးျဖစ္ေနလို႔ ပါ။
ၿပီးေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေဖၚျပမယ့္ အေၾကာင္းအရာကလည္း သူ႕ဘ၀ သူ႕အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။  သူဖြဲ႕သီရာ ေတးကဗ်ာေတြ အေၾကာင္းလည္းမဟုတ္ပါဘူး။
သူမ်ားဖန္တီးထားတဲ့ အႏုပညာလက္ရာေတြအေပၚ ရွားရွားပါးပါး သူ႕အျမင္ သူ႕အေတြး သူ႕ခံစားခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ဓာတ္ပံု မွ်ေဝသူ - ရာဇာ
ၾကာေတာ့ၾကာခဲ့ပါၿပီ…။
၁၉၇၇ ၾသဂုတ္မွာ ျဖန္႕ခ်ီတဲ့ စိုးပိုင္ရဲ႕ “ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း၏ မွတ္စုမ်ား” ေတးစုအေပၚ သူ႕အျမင္ေလးကို စ ၾကည့္လိုက္ရေအာင္။  ႏြဲ႕ယဥ္၀င္းနဲ႕ တင္မိုးခိုင္တုိ႕ကလည္း ပူးေပါင္းအားျဖည့္ထားတဲ့ ေတးစုေလးပါ။
ေတးစုရဲ႕ ေနာက္ခံအေၾကာင္းေလးကို သူ စ ေျပာတယ္။
စိုးပိုင္ တရွိန္ထိုး နာမည္တက္စဥ္က သြင္းထားခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။
၁၉၇၅ ခုႏွစ္က သြင္းခဲ့သည္ဟု ေၾကာ္ျငာတြင္ေဖၚျပထားသည္။
ဆိုဟန္ကို တဆက္တည္းသံုးသပ္တယ္။
ထို႕ေၾကာင့္ ယေန႕ၾကားေနရေသာ စိုးပိုင္၏ ေနာက္ဆံုးသီခ်င္းမ်ား သီဆိုဟန္ႏွင့္ အနည္းငယ္ကြဲ၏။
သီခ်င္း (၂) ပုဒ ္အၾကာင္း သူခံစားသိျမင္သလို ေျပာတယ္။
Dawn ၏ Juanita သီခ်င္းကို “ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း၏ မွတ္စုမ်ား” အျဖစ္ ျပန္ဆိုရာတြင္ အသက္ သိပ္မပါသျဖင့္ နာမည္ႀကီးသင့္ ပါလ်က္ မႀကီးႏိုင္ျဖစ္ရသည္။
Abba ၏ S.O.S သီခ်င္း “ဓာတုကလ်ာ” သည္လည္း မူရင္းကို လိုက္မမီ။
ျမန္မာမႈျပဳတဲ့ သီခ်င္းေတြအေပၚ သူ႕ရဲ႕ ယူဆခ်က္ေလးကို ေျပာရင္း အဲဒီသီခ်င္းေတြကို သံုးသပ္တယ္။
စာေရးသူ သေဘာအရဆိုလွ်င္ မူရင္းက အမ်ိဳးသမီ ဆိုလွ်င္ ျမန္မာမႈျပဳတာတြင္လည္း အမ်ိဳးသမီးသာ ဆိုသင့္သည္ ဟု ထင္သည္။
မူရင္းကို ရာႏႈန္းျပည့္မမီသည့္တိုင္ အနည္းငယ္ ေတာ္ေသး၏။
ယခုေတာ့ အတီးကလည္းလို၊ အဆိုကလည္း မျပည့္ႏွင့္ မူရင္းကို ဖ်က္ဆီးရာ ေရာက္သည္ ထင္သည္။
ၿပီးေတာ့မွ အဆိုရွင္မ်ားရဲ႕ ဆိုဟန္ကို နာမည္နဲ႔ တကြ ေရးျပတယ္။
စိုးပိုင္ သည္ အိႏိၵယ သီခ်င္းမ်ားကို ဆိုရာတြင္ေတာ့ ကၽြမ္းက်င္ၿပီးသား ျဖစ္သျဖင့္ အထူးေျပာစရာ မလိုပါ။  တခါတခါ အဂၤလိပ္ ေပါ့(ပ္) သီခ်င္းမ်ားကို ကုလားသံျဖင့္ သီဆိုသြားျခင္းသာ ျပသနာရွိ၏။
ႏြဲ႕ယဥ္၀င္းကိုေတာ့ အရည္အခ်င္း ျပည့္၀ၿပီးသူမို႕ ေကာင္းသည္ ညံ့သည္ေျပာစရာမရွိ။
ေနာက္ဆံုးမွာ ေတးစ ုတခုလံုးကို ျခံဳခံစားလိုက္ပါေတာ့တယ္။
စိုးပိုင္ အယ္လ္ဘမ္ ႏြဲ႕ယဥ္၀င္းႏွင့္တြဲေသာ “နားရြက္ဆြဲၿပီးထိုင္ထလုပ္ျပပါ” ေနာက္ပိုင္း ထြက္သမွ် စိုးပိုင္ အယ္လ္ဘမ္ မ်ား အရည္အေသြး တျဖည္းျဖည္း က် ေနပါသည္။
ေနာက္ေတးစု တခု သူ ေဝဖန္သံုးသပ္ျပတာကလည္း အထက္ပါေတးစုနဲ႔ တၿပိဳင္တည္း လိုလို ျဖန္႔ခ်ီခဲ့တဲ့ မ်ိဳးထက္၊ ႏြဲယဥ္၀င္း၊ ပုလဲ တို႕ရဲ႕ “ကၽြန္ေတာ့္နာမည္မဟူရာ” ေတးစု ပါ။
ေၾကာ္ျငာက စလို႔ သူ အေသအခ်ာၾကည့္ခဲ့တာ။
“မေန႕က အသြင္ သဏၭာန္  မ်ားမွ လံုး၀လမ္းခြဲထြက္လိုက္ေသာ မ်ိဳးထက္” ဟု ေၾကာ္ျငာ စာတန္းက ဆိုထား၏။
ထပ္ၿပီး နားေထာင္ၾကည့္၏။
အတီးသမားမွန္း သိသာစြာ ဘယ္တီး၀ိုင္း ဘယ္ႏွစ္ပုဒ္ တီးတယ္ဆိုတာကအစ အေသအခ်ာ။
Aces က မဟူရာ တပုဒ္သာတီးထားသည္။
သီဆိုသူ၏ အသံ၊ သီခ်င္းအ၀င္အထြက္ အားလံုး သူ႕ အျမင္အတိုင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ ေျပာသည္။
သီခ်င္းမ်ားတြင္ မ်ိဳးထက္ အသံ သိပ္ ႀကီးလြန္းသည္ ထင္သည္။
Abba ၏ Dance (While The Music Still Goes On) ကို စံုတြဲ ျပန္ဆိုေသာ “အလြမ္းတရာ အနမ္းတရာ” တြင္ မ်ိဳးထက္ အ၀င္ သိပ္မေကာင္း။
မ်ိဳးထက္ကို “မီးပိြဳင့္ပမာ သူ႕ေမတၱာ” ယင္း မတိုင္မီကပင္ နားေထာင္လာခဲ့၏။
မ်ိဳးထက္ သည္ သီခ်င္းတပုဒ္ေကာင္း၊ ႏွစ္ပုဒ္ေကာင္းသာ လူႀကိဳက္မ်ားတတ္၏။
ယခုလည္း “မေန႕က အသြင္ သဏၭာန္ မ်ားမွ လံုး၀ခြဲထြက္လိုက္သည္” ဆိုသျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးျဖင့္ ေစာင့္ၿပီး နားေထာင္ ၾကည့္သည္။
မ်ိဳးထက္ သည္ မေန႕တေန႕က အတိုင္းပင္ သီခ်င္းဆိုေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရေလသည္။

ယခု တင္ျပေပးခဲ့တာကေတာ့ စြယ္စံု ဂီတပညာရွင္ ေစာဘြဲ႕မွဴး ရဲ႕ လူသိနည္းတဲ့ စတီရီယို ဂီတ ေဝဖန္ေရး သမား ဘဝ ကို သူ ကြယ္လြန္ျခင္း (၁၉) ႏွစ္ျပည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ အမွတ္တရ တစိတ္တေဒသ ဖြင့္ဟ ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာင္မ်ားမွာေတာ့ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ျဖင့္ အျခားေသာ ေတးစုမ်ားအေပၚ သူ႕ရဲ႕ ဂီတ အျမင္ေလးေတြကိုလည္း ဆက္လက္တင္ျပ ေပးသြားပါဦးမယ္။
ရာဇာ
၂၄၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃
မုိးမခ မွတ္ခ်က္။      ဤ ေစာဘြဲ႕မွဴး ကြယ္လြန္ျခင္း (၁၉) ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ အစီအစဥ္ အတြက္ ေဆာင္းပါး ေရးသားေပးပို႕သူ ေဆာင္းပါးရွင္ ရာဇာ အား ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိေၾကာင္း မိုးမခ က မွတ္တမ္းတင္အပ္ပါသည္။

Comments